Sök

LSS-handläggare, Uppdragsavdelningen, Socialförvaltningen


Om arbetsplatsen

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är vi cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 150 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter, varav en med handläggare inom LSS, psykiatri, boende och administration.


Arbetsuppgifter

Vi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL). Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och SoL för vuxna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning gällande personer med funktionsnedsättning, datavana samt kunskaper i verksamhetssystemet procapita är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag. Körkort krävs. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs och kännedom om målgruppen är meriterande.


Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag! Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun RÖKFRI arbetstid.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-08-25

Referensnummer: A892689


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform: Individuell lönesättning tillämpas, uppge gärna löneanspråk.

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse.


Upplysningar

Karin Kärrengård, Enhetschef

Telefon:


Fackliga kontaktpersoner

Akademikerförbundet SSR Tel:


Vision Tel: 0723-58 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter