Sök

Säkerhetssamordnare/Passer- och larmsystemstekniker


Om arbetsplatsen

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 400 anställda och omsätter 550 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: * Fastighet * Kost och städ * IT-service Inom Fastighetsavdelningen söker vi nu en Säkerhetssamordnare/Passer- och larmsystemstekniker


Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara en del av vår administrativa grupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara hantering av vårt inbrottslarm- samt passersystem (se punktlistan nedan). Som person har du en hög servicenivå och är van att hantera kunder och leverantörer både direkt och via telefon. Då detta kommer vara ditt huvudsakliga arbetsområde ser vi gärna att du har tidigare erfarenheter inom området. Exempel på arbetsuppgifter: • Administration av ut- och inlåning av nycklar och passerbrickor till anställda, hyresgäster och entreprenörer. • Programmering av brickor i passersystemet. • Programmering av lås och larmzoner i passersystemet. • Inläggning av larmkoder och larmtider på inbrottslarm. • Vara avdelningens sakkunnige och kontaktperson inom inbrottslarm och passersystem. • Ansvar för larmdokumentation. • Förvaltningens ansvarige för ramavtal inom ansvarsområdet. • Ansvara för att åtgärdsunderlag till RÄD alltid är aktuella, både för inbrott och brandlarm. • Ta fram underlag inför budget kring Inbrottslarm och passersystem. • Vara förvaltningens samordnare i kommunens arbete med Internt skydd och säkerhet. Serviceförvaltningen är kommunens nav för byggnaders funktioner. I dessa funktioner ingår elförsörjning, värme, vatten, IT och kommunikation samt måltidsförsörjning. Detta innebär att denna personen är kontaktpunkt gentemot kommunens övriga förvaltningar och bolag. • Ansvar för förvaltningens RSA. • Du kommer även fungera som stöd till funktionen för lås- och brandlarmsadministration.

Kvalifikationer

Lägst gymnasiekompetens med teknisk bakgrund Svenska i tal och skrift Engelska i tal och skrift Datorvana ett måste B-körkort krävs


Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenhet. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-06-30

Referensnummer: A885517


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform: Individuell lönesättning

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse


Upplysningar

Stefan Lysén, Enhetschef Fastighetsavdelningen

Telefon: 0340-889 56


Fackliga kontaktpersoner

Rikard Gunnarsson Tel: 070 607 67 74


Visions Expedition Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter