Sök

Vikarierande psykiatrihandläggare till Uppdragsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 160 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter. Vår enhet består av en utvecklingsledare, 4 psykiatrihandläggare, 10 LSS handläggare (fördelat på barn, vuxen och boende) samt en boendehandläggare och en administratör för sociala kontrakt. Förvaltningen kommer under hösten 2022 genomgå en omorganisation vilket medför förändringar jämfört med nuvarande organisering.


Arbetsuppgifter

Vi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och viss handläggning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om bistånd och insatser till personer med psykiska funktionsnedsättningar samt personer med samsjuklighet. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av bistånd enligt SoL och insatser enligt LSS för vuxna personer som bor i egna bostäder. Utöver myndighetsutövningen är samverkan både internt och externt en viktig del i arbetet. Du kommer att arbeta nära kunder och utförarverksamhet samt vara med och utforma individuella lösningar för de personer som har de största behoven. Du kommer att arbeta självständigt i ett litet team med eget ansvarsområde men tillhör en grupp av handläggare som fungerar som ett större team och tar hjälp av varandra vid behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du är lojal, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta med andra. Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet av målgruppen personer med psykisk funktionsnedsättning, arbetsmetoden IBIC samt kunskaper i verksamhetssystemet lifecare är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken bemötande, god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del. Körkort krävs.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2022-08-28

Referensnummer: A1144797


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Varaktighet: 6 månader eller längre

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Karin Kärrengård, Enhetschef

Mobiltelefon: 070-252 68 30


Fackliga kontaktpersoner

SSR Tel: 0340-880 00


Vision Tel: 0723-580 390


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter