varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

VikarierandeLSS/psykiatrihandläggare till Uppdragsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 150 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter. Vår enhet består av en utvecklingsledare, 3 psykiatrihandläggare, 10 LSS handläggare (fördelat på barn, vuxen och boende) samt 2 boendehandläggare för sociala kontrakt.


Arbetsuppgifter

Vi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och av bistånd enligt socialtjänstlagen, (SoL). Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och SoL. Handläggning avseende både barn och vuxna kan förekomma då du kommer att vara en förstärkning till hela arbetsgruppen under införande av nytt verksamhetssystem och strukturerad dokumentation enligt IBIC.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är van att ta eget ansvar, lojal, strukturerad, har lätt för att samarbeta med andra. Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning enligt IBIC gällande personer med funktionsnedsättning, datavana samt kunskaper i verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag. Körkort krävs. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs och kännedom om målgruppen är meriterande. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag! Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun rökfri arbetstid.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-06-18

Referensnummer: A1036036


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Varaktighet: 3-6 månader

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Karin Kärrengård, Enhetschef

Telefon: 070-252 68 30


Akademikerförbundet SSR via Varberg direkt,

Telefon: 0340-88000


Fackliga kontaktpersoner

Vision Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter