varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Samhällsutvecklingskontoret söker projektledare fastighetsutveckling


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Samhällsutvecklingskontoret är en del av kommunstyrelsens förvaltning och består av avdelningarna Fastighet, Utvecklingsprojekt, Samhällsplanering samt Mark och exploatering. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas där vi i ett växande Varberg investerar i flera olika typer av projekt för kommunal service såsom nya skolor, förskolor, ny simhall, verksamhetslokaler mm. Fastighetsavdelningen representerar kommunen som fastighetsägare och ansvarar för såväl utveckling av det befintliga beståndet av fastigheter som för kommunens lokalförsörjningsprocess och kommunens fastighetsinvesteringar. Avdelningen arbetar för utvecklingen av ett hållbart Varberg och målsättningar om ett mer miljövänlig och klimatsmart byggande. Avdelningen arbetar nära kommunens samtliga förvaltningar, kommunledning, bolagschefer och politiker. Avdelningen består av fastighetschef och fem engagerade och kompetenta medarbetare med rollerna projektledare och fastighetsstrateg.


Arbetsuppgifter

Som projektledare kommer du att tillsammans med avdelningen arbeta för att åstadkomma en långsiktig och ekonomiskt hållbar lokalförsörjning för kommunens verksamheter. Du kommer att arbeta med olika frågor utifrån kommunstyrelsens roll som fastighetsägare exempelvis som beställare av nya fastighetsinvesteringar eller med tidiga skeden i lokalförsörjningen. Hela avdelningen är delaktig i utvecklingen av processer, arbetssätt och system kopplade till verksamheten såsom exempelvis projektportalen som är vårt projektverktyg. Då avdelningen är relativt nybildad finns viss flexibilitet i att anpassa arbetsuppgifter utifrån den kompetensen du har med dig.

Kvalifikationer

Vi söker en erfaren projektledare med relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi tror att du har kunskaper och erfarenhet av byggprocessen och av fastighetsekonomi. Då verksamheten har många och vitt skilda kontaktytor är det viktigt att du har vana att företräda en verksamhet externt och internt och god förmåga att på ett lyhört sätt leda och samordna intressenter. Kommunen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. För mer information är du välkommen att kontakta Per Synnes, chefsrekryterare Varbergs kommun. Det går bra att ringa även utanför ordinarie kontorstid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-05-16

Referensnummer: A1025453


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Per Synnes, HR-strateg chefsförsörjning och rekrytering

Telefon: 070-299 15 30


Josefin Selander, Samhällsutvecklingsdirektör

Telefon: 076-899 27 23


Fackliga kontaktpersoner

ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter