Sök

Fastighetstekniker


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Varberg Direkt Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu fastighetstekniker


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med underhåll och skötsel i kommunens fastigheter, exempelvis skolor, förskolor och äldreboende. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: • Byggnad, inre och yttre underhåll • kontroll och underhåll av lås, dörrar, fönster, snickerier. • Kontroll och byte av ljuskällor, inre och yttre • VS, åtgärda stopp i avlopp, läckande kranar mm. • Skadegörelse • Vitvaror, reparation och byte • Garantiarbete • Förebyggande underhåll I tjänsten ingår även arbetsuppgifter såsom: • Felavhjälpande och förebyggande drift och underhållsarbete samt framtagande av förbättrings och åtgärdsförslag. • Bistå fastighetsförvaltare vid underhållsplanering och löpande kontakt med entreprenörer och kunder samt kontroll av entreprenörers arbeten. • Beredskap kan ingå i tjänsten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

Vi söker efter dig som har ett genuint intresse för service, har hantverkskunskaper och vill jobba med fastighetsskötsel. Du har en bred kunskap inom fastighetsområdet och hittar gärna nya kreativa lösningar om så behövs. Vi ser även att du har ett tekniskt intresse och kunnande. Vi ser att du har relevant utbildning samt några års erfarenhet inom fastighetsarbete och kompetens kring bygg och VS. Meriterande är om du har: • Utbildning arbete på tak, fallskydd • Liftkort • Certifikat heta arbeten • Erfarenhet av fastighetssystemet Incit • Ventilation, energi och el. • God datorvana Tjänsten kräver körkort B


Erfarenhetskrav

Ingen erfarenhet krävs

Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2022-01-19

Referensnummer: A1080626


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 2022-02-01

Tillträde: Tillträde 1 februari eller enligt överenskommelse.

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 3


Upplysningar

Sofia Blanksvärd, Enhetschef drift och förvaltning

Mobiltelefon: 073-3053808


Lena Brännström, Avdelningschef


Karl Stenman, Enhetschef

Mobiltelefon: 073-3430314


Fackliga kontaktpersoner

Kommunal, expeditionen Tel: 010-4429584


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter