varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Fastighetsförvaltare


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Om arbetsplatsen I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Intäktfinansieringen styrs av antagna regelverk för respektive avdelningar. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Central administration Inom fastighetsavdelningen arbetar ca 90 medarbetare i olika befattningar. Avdelningens primära uppgift är att ansvara för drift och underhåll av kommunens fastigheter. Kommunens lokalbestånd uppgår till ca. 350 000 kvm, vilket innefattar till största delen fastigheter som är kopplade till kommunal verksamhet (skolor, servicehus, brandstationer, idrott- och kultursanläggningar m.m.) Vi söker Fastighetsförvaltare till avdelningen


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är kort- och långsiktig underhållsplanering av kommunens fastigheter, exempelvis skolor, förskolor och äldreboende i en geografisk del av Varberg. Du har ett budgetansvar för det fastigheter som tillhör ditt område och skall utarbeta en långsiktig strategi för varje fastighet. Du ansvarar även för interna och externa kundkontakter, säkerställa att myndighetskrav gällande fastigheterna uppfylls samt gemensamt med fastighetsavdelningens enhetschefer och övriga fastighetsförvaltare upprätta och efterfölja processer och rutiner.

Kvalifikationer

Vi söker Fastighetsförvaltare till Fastighetsavdelningen. Fastighetsförvaltare: Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, är fastighetsingenjör eller motsvarande. Vi behöver ha följande kvalifikationer: - Byggtekniska kunskaper - Fastighetsekonomiska kunskaper - Fastighetsjuridiska kunskaper - Kunskap och erfarenhet av service till kund - Kunskap och erfarenhet av fastighetssystemet Incit är meriterande - Kunskap om hur man underhållsplanerar en fastighet - Erfarenhet av att samordna underhållsplanering/förvaltning är meriterande - Erfarenhet av att leda och fördela arbete är meriterande - Mycket god datorvana - Körkort B Vi behöver dig som är självgående, driven och engagerad. Du har ett genuint fastighetsintresse och en hög servicenivå mot våra kunder. Du förstår vikten av utveckling och förändring av processer och rutiner för att förbättra och effektivisera vårt arbete med fastigheterna och mot kunderna. Du har en god samarbetsförmåga både mot kunder och kollegor och är en problemlösare med fokus på tydlighet, goda relationer och bra samarbeten.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-04-22

Referensnummer: A933445


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Beskrivning av omfattning: 100%

Tillträde: eller enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Sofia Blanksvärd, Enhetschef drift och förvaltning

Mobiltelefon: 073-3053808


Karl Stenman, Enhetschef

Mobiltelefon: 073-3430314


Fackliga kontaktpersoner

Vision exp. Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter