varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Drifttekniker till Fastighetsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Varberg direkt Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en drifttekniker.


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med drift, skötsel och optimering av tekniska system och funktioner i kommunens fastigheter, exempelvis skolor, förskolor och äldreboende. I tjänsten ingår: • Ansvara för felavhjälpande och förebyggande drift och underhållsarbete samt framtagande av förbättrings och åtgärdsförslag. • Tillsyn och rondering av tekniska utrymmen • Medverka i arbetet med att driftoptimera fastigheterna och följa upp energiförbrukningen • Bistå fastighetsförvaltare vid underhållsplanering och löpande kontakt med entreprenörer och kunder samt kontroll av entreprenörers arbeten. • Beredskap kan förekomma i tjänsten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

• Vi söker efter dig som har ett genuint intresse för service & teknik. Du har en bred kunskap inom fastighetsområdet och hittar gärna nya kreativa lösningar om det behövs. Vi ser även att du har hantverkskunskaper inom fastighetsskötsel. Vi ser att du har relevant utbildning samt några års erfarenhet inom fastighetsarbete och kompetens kring bygg, VVS, ventilation, energi och el. Meriterande är om du har: • Utbildning arbete på tak, fallskydd • Liftkort • Certifikat heta arbeten • Erfarenhet av fastighetssystemet Incit • Pannoperatörsutbildning • Erfarenhet av beredskap • God datorvana Tjänsten kräver körkort B


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-04-26

Referensnummer: A827892


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Beskrivning av omfattning: 100% Dagtid, beredskap ingår i tjänsten

Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Sofia Blanksvärd, Enhetschef

Telefon: 0340-699135


Karl Stenman, Enhetschef

Mobiltelefon: 073-3430314


Fackliga kontaktpersoner

Rikard Gunnarsson Tel: 070 607 67 74


Visions expedition Tel: 0771440000


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter