Sök

Utvecklingsledare, Socialförvaltningen, Uppdragsavd. Vuxen. försörjn., dödsbo,budget/skuld, VIR


Om arbetsplatsen

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Socialnämndens ansvar omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionsnedsatta. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 140 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter. Vuxenenheten ansvarar för att utreda och fatta beslut om försörjningsstöd, samt insatser för våld i nära relationer. Till enheten hör också två budget- och skuldrådgivare samt dödsbohandläggning. Enheten består av en enhetschef, två utvecklingsledare, 18 socialsekreterare och två budget- och skuldrådgivare.


Arbetsuppgifter

En av våra två utvecklingsledare går nu vidare till nya utmaningar vill du bli vår nya kollega? Beroende på tjänstledighet kan det bli aktuellt med två tjänster. Arbetet som utvecklingsledare innebär att arbeta med dagligt metodstöd till handläggare, omvärldsbevakning, uppföljning och utvärdering av insatserna/verksamheten samt utvecklingsarbete. Visst självständigt utredningsarbete på övergripande nivå ingår. Avdelningen arbetar processorienterat. Du arbetar i nära samarbete med enhetschefen och utvecklingsledaren på enheten samt med övriga utvecklingsledare inom avdelningen. Socialförvaltningen finns i fräscha lokaler på promenadavstånd från järnvägsstationen. För att främja personalens hälsa erbjuder kommunen bl a friskvårdsbidrag. Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete och har en mycket god stämning på enheten vilket vi aktivt arbetar för att behålla. Personalgruppen består av både erfarna medarbetare som varit med under lång tid, och av medarbetare med kortare erfarenhet

Kvalifikationer

Vi söker dig som: • har socionomexamen • har erfarenhet av myndighetsutövning, utredning och uppföljning inom socialt arbete • har god kunskap i gällande lagar och förordningar • det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd och våld i nära relationer • det är meriterande om du har erfarenhet av någon form av arbetsledning • har god samarbetsförmåga, är stabil som person och kan arbeta självständigt • är analytisk, noggrann och strukturerad • är van att uttrycka dig i tal och skrift • har B-körkort


Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats. Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-02-19

Referensnummer: A849112


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform: Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk.

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Intervjuer kommer ske måndag 25/2 kl.13:00-18:00


Upplysningar

Kristina Hedlund, Enhetschef

Telefon: 0340-883 77


Wenche Rehnberg, Utvecklingsledare

Telefon: 0340-697627


Fackliga kontaktpersoner

Gunilla Torstensson - SSR Tel: 0340-889 31


Ann-Charlotte Lundegård Tel: 0340-888 22


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter