Sök

Arbetsanpassare


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Att jobba för Varbergs omsorg är inte som att jobba för vem som helst. Vi har många olika yrken och karriärmöjligheter att välja bland. Det är ett växande område och vi behöver mer personal i framtiden. Men kanske viktigast av allt är att du gör skillnad i andra människors liv. Vi står för omsorg med mycket hjärta. Vi söker Arbetsanpassare till Varbergs omsorgs Arbetscentrum.


Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består i att vara ett stöd för personer med beslut enligt LSS eller Socialtjänstlagen i att ha en meningsfull sysselsättning i eller så nära den ordinarie arbetsmarknaden som möjligt. Du kommer att efter kunds önskemål om typ av arbete, självständigt söka efter och etablera kontakter med arbetsplatser som matchar kunds önskemål och förmågor. Som arbetsanpassare på Arbetscentrum stödjer du både kund och arbetsplats i att få en meningsfull och fungerade sysselsättning. Det krävs därför att du tror på den enskildes förmåga och uppmuntrar utveckling. Du hittar möjligheter för att anpassa arbetet utifrån den enskildes förutsättningar. Vi arbetar med metoderna Supported Employment och MI. I arbetet ingår ett tätt samarbete med stödpedagog och stödassistenter inom Arbetscentrum, uppföljning, dokumentation och kontakter med kund, arbetsplatser, andra avdelningar och myndigheter samt legala företrädare.

Kvalifikationer

Du är van att arbeta självständigt, målstyrt och kan snabbt planera om din dag. Det är meriterande om du är väl förtrogen med metoderna Supported Employment och MI. Du är van att samarbeta med andra myndigheter såsom arbetsförmedlingen, försäkringskassa, biståndshandläggare och socialsekreterare. Du har lätt för att ta kontakt med företag i olika branscher för att ordna sysselsättning som möter kundens önskemål. Som person söker vi dig som är drivande, ansvarstagande, strukturerad och relationsskapande. Du har mycket god förmåga att bygga förtroendefulla relationer. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har utbildning till socionom, socialpedagog, studie- och yrkesvägledare eller annat som arbetsgivaren bedömer lämpligt. Körkort krävs.


Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2020-03-03

Referensnummer: Varbergs Omsorg 5/20


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: HeltidEller den tjänstgöringsgrad du önskar.

Tillträde: Tillträde snarast.


Upplysningar

Carin Axklev, Enhetschef

Telefon: 073-2516389


Fackliga kontaktpersoner

kommunal Tel: 072-1517376


Vision Tel: 072-3580390


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter