Sök

Kommunregistrator


Om arbetsplatsen

Varbergs kommun har en vision att vi ska vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 63 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. Vi har nyligen vunnit utmärkelser som Årets superkommun och Bäst att bo och vi har ett starkt driv framåt. I dag är vi cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Vi söker en registrator till kommunkansliet kommunstyrelsens förvaltning. Kommunkansliet ansvarar för administrationen av de politiska beslutsprocesserna, registratur, kommunarkiv, informationsförvaltning och allmänna val. På kansliet finns bland annat jurister, utvecklingsstrateger, inkluderingsstrateg och kommunens överförmyndarförvaltning. På kansliet arbetar 20 personer.


Arbetsuppgifter

Tjänsten är utvecklingsorienterad och du ingår i ett team som består av administratörer, arkivarie, kommunsekreterare, informationsförvaltningsstrateg och systemförvaltare. Uppdraget för teamet är att tillsammans utveckla och förbättra kommunens ärendeprocess. Som kommunregistrator har du varierande arbetsuppgifter och möjlighet att styra mycket av arbetsuppgifternas genomförande. I uppdraget ingår att ha ett övergripande ansvar för registratorsfunktionen, omfattar att utveckla arbetssätt, rutiner, mallar och att samordna och utveckla kommunens övriga registratorsfunktioner. I tjänsten ingår också daglig postöppning, registrering, diarieföring, arkivering, bevakning av kommunens officiella e-postlåda och viss nämndsadministration.

Kvalifikationer

Du har relevant utbildning på högskolenivå, gärna även registratorutbildning, eller erfarenhet av arbetsuppgifterna som kan bedömas likvärdig. Du har erfarenhet av den offentliga sektorn och goda kunskaper gällande de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du är språkligt intresserad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser också att du har goda datakunskaper i olika programvaror, exempelvis diarieföringssystem och Microsoft Office. Du är intresserad av samhällsfrågor och öppen för en snabb IT-utveckling. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och trivs med att arbeta operativt. Som person är du strukturerad, ansvarstagande, ordningsam och kommunikativ samt har en mycket god samarbetsförmåga och intresse för att arbeta i en miljö som präglas av utveckling och förändringar. Du är serviceinriktad, positiv, stresstålig och flexibel. Vi fäster stor vikt vid dina personliga och sociala egenskaper.


Övrigt

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-06-07

Referensnummer: A881647


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde efter överenskommelse.


Upplysningar

Kristina Hylander, Tf kanslichef

Telefon: 0340-884 26, 070-617 88 84


Fackliga kontaktpersoner

Lars-Åke Levin Tel: 076-148 82 08


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter