varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Samhällsutvecklingskontoret söker fastighetschef


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Planeringskontoret biträder kommunstyrelsen med planerings- och beslutsunderlag i frågor som bland annat rör övergripande kommunplanering och kommunens fastighetsinnehav.


Arbetsuppgifter

Vi behöver fortsätta utveckla våra processer, organisation och styrning för att möta tillväxten och utbyggnadstakten. Din huvuduppgift blir att tillsammans med ditt team leda det arbetet. Vi har ett särskilt fokus på att utveckla ett klimatneutralt, standardiserat och effektivt byggande i dialog med våra förvaltningar vilket blir viktiga frågor som du driver. Du leder och utvecklar verksamheten tillsammans med fem engagerade och kompetenta medarbetare med rollerna projektledare och fastighetsstrateg. Fastighetschefen rapporterar till samhällsutvecklingsdirektören och är en viktig spelare i kontorets ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant akademisk examen, gärna med inriktning samhällsbyggnad och flerårig erfarenhet av att leda verksamheter inom fastighet, projektutveckling eller lokalförsörjning. Då verksamheten har många och vitt skilda kontaktytor är det viktigt att du har vana att företräda en verksamhet externt och internt och god förmåga att på ett lyhört sätt leda och samordna intressenter. Du har ett strategiskt och långsiktigt förhållningssätt och verkar ur ett helhetsperspektiv. Du trivs i ledarrollen och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos medarbetare och i arbetsgrupper. Du har vana att hantera analys, planering och beslut om större investeringar och budget. Arbetet underlättas om du också har erfarenhet av offentlig verksamhet. Kommunen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

För mer information är du välkommen att kontakta Per Synnes, chefsrekryterare Varbergs kommun. Det går bra att ringa även utanför ordinarie kontorstid. Rekryterande chef är Josefin Selander, samhällsutvecklingsdirektör. Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-03-07

Referensnummer: A1005824


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Per Synnes, HR-strateg chefsförsörjning och rekrytering

Telefon: 070-299 15 30


Josefin Selander, Samhällsutvecklingsdirektör

Telefon: 076-899 27 23


Fackliga kontaktpersoner

Vision Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter