Sök

Drifttekniker till Fastighetsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en av Varbergs kommuns tio förvaltningar. Det är en intäktsfinansierad verksamhet som svarar för kommunens interna stödprocesser. Inom serviceförvaltningen arbetar ca 500 tillsvidareanställda och ca 500 timanställda. Förvaltningen omsätter drygt 700 mkr per år och består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Bemanning • Logistik och utveckling Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en drifttekniker.


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med drift, skötsel och optimering av tekniska system och funktioner i kommunens fastigheter, exempelvis skolor, förskolor och äldreboende. I ditt uppdrag ser vi att du är en flexibel och prestigelös person som inte störs av att vardagen snabbt kan förändras. I tjänsten ingår: • Ansvara för felavhjälpande och förebyggande drift och underhållsarbete samt framtagande av förbättrings och åtgärdsförslag. • Tillsyn och rondering av tekniska utrymmen • Medverka i arbetet med att driftoptimera fastigheterna och följa upp energiförbrukningen • Löpande kontakt med entreprenörer och kunder samt kontroll av entreprenörers arbeten. • Beredskap kan ingå i tjänsten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

Vi söker efter dig som har ett genuint intresse för service & teknik. Du har en bred kunskap inom fastighetsområdet och hittar gärna nya kreativa lösningar om det behövs. Vi ser att du har relevant utbildning samt några års erfarenhet inom fastighetsarbete och kompetens kring teknisk drift av fastigheter. Den digitala vardagen är inte främmande för dig och du ser utvecklingsmöjligheter i att lära dig nya program och andra digitala hjälpmedel. Meriterande är om du har: • Utbildning arbete på tak, fallskydd • Pannoperatörsutbildning • Erfarenhet av att arbeta i arbetsorderstyrd drift • Liftkort • Bredare kunskap inom elarbeten än tjänstens krav • Certifikat heta arbeten


Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Ur jämställdhetssynpunkt vänder vi oss särskilt till kvinnliga sökande. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2024-02-18

Referensnummer: C174217


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträdet enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 2


Upplysningar

Stefan Lysén, Enhetschef Fastighetsavdelningen

Telefon: 0340-889 56

Mobiltelefon: 072-151 61 85


Fackliga kontaktpersoner

Rikard Gunnarsson


Alexander Åhman


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter