Sök

Strateg, fastighetsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Central administration Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en Strateg, fastighetsavdelningen


Arbetsuppgifter

Som fastighetsstrateg ansvarar du bland annat för att: • samordna övriga förvaltningars verksamhetsanpassningar enligt fastställd process • på uppdrag hyra in externa verksamhetslokaler • vara avtalsansvarig för externa fastigheter inkl. omförhandling • vara uppdaterad om befintliga fastigheters tekniska status • arbeta med serviceförvaltningens lokalrevision • vara informerad om tidiga skeden • kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner • referensperson vid upphandlingar kopplat till rollen Samarbetet på fastighetsavdelningen och kommunens förvaltningar är en naturlig del av din vardag för att planera och styra mot gemensamma mål. Som fastighetsstrateg ingår du i fastighetsavdelningens ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschef.

Kvalifikationer

Personliga egenskaper Vi söker dig som vill vara med och bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar. Du är en driven problemlösare som förstår vikten av kommunikation, tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du är social och ser dig själv som ett naturligt stöd till dina kollegor. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom område • God förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana. • Erfarenhet av fastighetssystem Xpand är önskvärt • Förhandlingsvana • Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande • Körkort B är ett krav • Kunskap om hyresjuridik • Tidigare erfarenhet från budgetarbete och resultatansvar


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag! Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2022-07-01

Referensnummer: A1136348


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Lena Brännström, Avdelningschef

Mobiltelefon: 0734039868


Jaroslava Nilsson, HR konsult

Telefon: 070-959 87 29


Fackliga kontaktpersoner

Martin Rimby


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter