varningsikon

2020-06-18 08.25

Viktig information till allmänheten i Varbergs kommun

Bevattningsförbud råder i hela Varbergs kommun fr.o.m. den 18 juni. Du hittar även vår samlade information med anledning av covid-19 via länk nedan.

Läs mer

Sök

Nämndsekreterare


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss?


Arbetsuppgifter

Trivs du i ett sammanhang där du är mitt i centrum? Hos oss är du med och ger alla samma chans att ta del av sina demokratiska rättigheter. Stadsbyggnadskontoret är en förvaltning där arbetet med att förbättra arbetssätt är ständigt pågående. Nu söker vi dig som kan stötta oss ytterligare på vår resa. Att jobba som nämndsekreterare på stadsbyggnadskontoret innebär en stor variation av arbetsuppgifter, alltifrån administrativa handläggningsuppgifter kopplat till nämndmöten samt möten med utskott till utveckling och dokumentering av arbetssätt. Du kommer även att jobba med uppgifter såsom delegation, arvoden, utbildning och handledning. Då byggnadsnämndens verksamhet är omfattande innebär det att tjänsten innehåller en hel del administrativa arbetsuppgifter. Verksamheten är komplex och det finns många samarbetsytor vilket innebär att du behöver kunna ta dig an uppdraget med en ödmjuk och flexibel ingång. Tjänsten är placerad på kvalitets- och utvecklingsavdelningen med 11 anställda. I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna och delta i lämpliga nätverk.

Kvalifikationer

Vi vill att du har akademisk examen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller juridik. Utöver din examen vill vi att du har arbetat antingen som nämndsekreterare, juridiskt stöd inom offentlig lagstiftning eller med verksamhetsutveckling kopplat till nämndhantering/beslutsprocess under flera år. Har du erfarenhet av plan-och bygglagen är det extra bra. Du har en mycket god inblick i den offentliga lagstiftningen, trivs i rollen som utvecklare och har ett coachande och serviceinriktat förhållningssätt. Som person är du mycket samarbetsinriktad och flexibel med stor problemlösningsförmåga, men samtidigt självständig och ansvarstagande. Kvalitet och struktur är dina ledord. Du vill se resultat i arbetet, har ett diplomatiskt anlag och är en god kommunikatör. Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda och att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig med personlig mognad och trygghet i ditt agerande. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.


Övrigt

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2020-08-09

Referensnummer: A959161


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform:

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträder enligt överenskommelse


Upplysningar

Cecilia Strömer, Stadsbyggnadschef

Telefon: 072-183 51 96


Fackliga kontaktpersoner

Klara Mörk Tel: 0340-88633


Dag Gunnarsson Tel: 0340-88176


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter