Sök

Fastighetsförvaltare


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 690 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighetsavdelningen • Kost- och städavdelningen • IT-avdelning Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Vi söker nu en fastighetsförvaltare på vikariat


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är kort- och långsiktig underhållsplanering av kommunens fastigheter, exempelvis skolor, förskolor och äldreboende i en geografisk del av Varberg. Du har ett budgetansvar för det fastigheter som tillhör ditt område och skall utarbeta en långsiktig strategi för varje fastighet. Du ansvarar även för interna och externa kundkontakter, säkerställa att myndighetskrav gällande fastigheterna uppfylls samt gemensamt med fastighetsavdelningens enhetschefer och övriga fastighetsförvaltare upprätta och efterfölja processer och rutiner.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning alternativt att du på annat sätt skaffat dig kompetens som vi bedömer är likvärdig. Vi ser även att du har följande kvalifikationer: - Byggtekniska kunskaper - Fastighetsekonomiska kunskaper - Kunskap och erfarenhet av service till kund - Erfarenhet av fastighetssystem Incit är en merit - Mycket god datorvana - Körkort B Vi behöver dig som är självgående, driven och engagerad. Du har ett genuint fastighetsintresse och en hög servicenivå mot våra kunder. Du förstår vikten av utveckling och förändring av processer och rutiner för att förbättra och effektivisera vårt arbete med fastigheterna och mot kunderna. Du har en god samarbetsförmåga både mot kunder och kollegor och är en problemlösare med fokus på tydlighet, goda relationer och bra samarbeten.


Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2020-03-15

Referensnummer: A933445


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Löneform: Individuell lönesättning

Arbetstid: Heltid100%

Tillträde: eller enligt överenskommelse


Upplysningar

Jussi Kauppinen, Enhetschef drift och förvaltning

Telefon: 0340-6970014


Fackliga kontaktpersoner

Vision exp. Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter