Sök

LSS-handläggare till Uppdragsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är vi cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 140 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter, varav en med handläggare inom LSS, psykiatri och boendehandläggare. Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.


Arbetsuppgifter

Vi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och bistånd enligt socialtjänstlagen, psykiatrihandläggning (SoL). Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och SoL för vuxna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning gällande personer med funktionsnedsättning, datavana samt kunskaper i verksamhetssystemet procapita är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag. Körkort krävs. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs och kännedom om målgruppen är meriterande.


Övrigt

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag! Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun rökfri arbetstid.


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2020-02-25

Referensnummer: A933151


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Löneform: Individuell lönsesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Tillträde efter överenskommelse


Upplysningar

Karin Kärrengård, Enhetschef

Telefon:


Akademikerförbundet SSR via Varberg direkt,

Telefon: 0340-88000


Fackliga kontaktpersoner

Vision Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter