Sök

Projektledare till fastighetsavdelningen


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en projektledare till enheten Service.


Arbetsuppgifter

Vill du vara med och arbeta med bevarandet och utvecklingen av Varbergs kommuns fastigheter, allt ifrån att säkerställa status enligt fastslagna underhållsplaner till att anpassa fastigheten utefter de behov som uppstår i takt med att verksamheter förändras. Då kan vi erbjuda dig en utmanande och stimulerande arbetsplats med många omväxlade arbetsuppgifter. Hos oss får du möjlighet att utveckla dig själv i rollen som Projektledare. Du kommer att vara en viktig resurs i vårt arbete med att skapa en god och framtidssäkrad funktion i våra fastigheter. Du kommer också ha en viktig roll i vårt aktiva arbete med att finna goda energibesparingsåtgärder. Vi söker dig som har god kunskap inom myndighetskrav, lagen om offentlig upphandling och entreprenadsjuridik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Samordna, planera, projektera och driva projekt inom Fastighetsavdelningen gällande planerade underhållsarbeten, ombyggnads-/anpassningsåtgärder och energieffektiviseringsåtgärder • Ansvara för planering och projektering av projektet genom att arbeta fram krav- och funktionshandlingar • Ansvara för att ta fram förfrågningsunderlag och medverka vid upphandling av entreprenörer • Ansvara för kundkontakter i projekt • Ansvara för att dokumentation av utförda åtgärder arkiveras enligt gällande rutiner • Arbeta nära och i samarbete med fastighetsavdelningens förvaltare och företrädare för enhet Teknik och Utveckling

Kvalifikationer

• Arbetslivserfarenhet av projektledning inom bygg och anläggning • Byggnadsingenjörsutbildning eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning/erfarenhet • Mycket god datorvana med erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö, Officepaketet • Goda kunskaper inom entreprenadupphandlingar, PBL, LOU och entreprenadjuridik • Goda kunskaper och erfarenhet av projektledning inom byggprocessens olika skeden • Behörighet som kontrollansvarig enlig PBL samt utbildning som byggarbetsmiljösamordnare är meriterande • Kunskaper i Autocad och Bluebeam är meriterande • God analytisk förmåga och är strukturerad • Du tycker om att samarbeta och är lyhörd i ditt sätt att möta andra • Körkort B är ett krav


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-11-14

Referensnummer: A1059918


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Stefan Lysén, Enhetschef Fastighetsavdelningen

Telefon: 0340-889 56

Mobiltelefon: 072-151 61 85


Fackliga kontaktpersoner

Visions expedition Tel: 0771440000


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter