Sök

Koordinator


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 140 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Inom Kultur- och fritidsförvaltningen har vi verksamhetsansvar för kommunens kultur- och fritidsanläggningar såsom ett kulturhus (med bibliotek, konsthall, teater och andra programlokaler), sex stycken lokalbibliotek och en bokbuss, ytterligare en konsthall, en kulturskola, ungdoms- och fritidsgårdar, bad- och simanläggningar samt idrottsanläggningar. Vi ger också service och bidrag till föreningar inom kommunen.


Arbetsuppgifter

Vi söker en koordinator med inriktning bokning, event och möten som kan vikariera under tiden vår ordinarie koordinator är föräldraledig. Tjänsten som koordinator ligger inom kulturavdelningen som totalt har ca 55 anställda varav ca 45 arbetar inom bibliotek. Centrum för arrangemangsverksamheten i kommunen ligger i Kulturhuset Komedianten. I kulturhuset ryms Varbergs Stadsbibliotek, Varbergs Konsthall, Konstverkstan, Lilla Teatern och vägg i vägg ligger Varbergs Teater som idag är en integrerad del av kulturhuset. Arrangemang sker både på Kulturhuset Komedianten och på andra platser ute i kommunen, ex Societetsparkens scen, lokalbiblioteken och ofta i samarbete med andra aktörer såsom föreningar, näringsliv och andra kommuner. Koordinatorns roll är att planera, administrera och värda framförallt externa bokningar i Kulturhuset Komedianten, men även att vara delaktig i avdelningens övriga arrangemang. Som koordinator har du ett stort ansvar för avdelningens administrativa arbetsuppgifter. Det handlar om lokalbokningsprogram, biljettförsäljningssystem, fakturering och ekonomisk redovisning. Även schemaläggning av teknisk personal och ibland timvikarier ingår i tjänsten. Kvälls- och helgtjänstgöring är ofta förekommande.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har: • Utbildning inom event, administration eller likvärdigt som anses relevant för uppdraget. • Vana av att arbeta med värdskap • Förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift för textproduktion och publicering i olika medier. • Dokumenterade och mycket goda administrativa kunskaper och vana att arbeta med ekonomi, bokning, schemaläggning • Grundläggande kunskaper i Office-paketet. • B- körkort erfordras Som person • Du är kreativ, nyfiken och flexibel och har förmågan att skapa goda kontakter och relationer. • Du är noggrann, ansvarstagande, strukturerad och tycker om att arbeta mot deadlines. • Du är kommunikativ och arbetar för att skapa en god stämning i arbetsgruppen och med kulturaktörer. • Du är självständig och lösningsorienterad • Du har god samarbetsförmåga och du trivs med att 'hugga i' där det behövs. • Din sociala förmåga är viktig i fråga om värdskap • Har Du grundläggande kunskaper i Office-paketet. • Arbetet underlättas om Du bor i Varberg med omnejd Vi ser med fördel på sökande med olik kulturell och etnisk bakgrund.


Övrigt

Tillträde: 2020-02-17 Tidsbegränsat till: 2020-12-31 Planerat intervjutillfälle är 16 december. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2019-12-12

Referensnummer: A918401


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Deltid

Löneform: Enligt överenskommelse.

Arbetstid: Deltid80 %

Tillträde:


Upplysningar

Sofie Brinkmo, Enhetschef

Telefon: 070-885 82 56


Jini Christoffersson, Koordinator

Telefon: 0733-34 32 92


Fackliga kontaktpersoner

Ulrika Tennberg Tel: 0340-886 11


Christina Lindeberg Tel: 072-358 03 90


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

ikon

Självservice & blanketter