Sök

Upphandlare


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss?


Arbetsuppgifter

Upphandlingsavdelningen driver den strategiska utvecklingen av kommunkoncernens upphandlingar och följer upp, utvärderar samt utvecklar kommunens inköp utifrån policy och riktlinjer. Vi har en ambition att ligga i framkant och det arbetet har resulterat i flera utmärkelser genom åren bl.a. Hållbarhetspris för Årets prestation och Inexchange miljöpris. Avdelningen för upphandling- och e-handel ingår i Ekonomikontoret på Kommunstyrelsens förvaltning och består idag av åtta upphandlare, tre e-handelsutvecklare samt en avdelningschef. Våra huvudsakliga ansvarsområden är att svara för kommunövergripande ramavtalsupphandlingar, förvalta och följa upp ramavtalen, genomföra objektsupphandlingar, utveckla leverantörskontakter samt tillhandahålla rådgivning, information och utbildningsinsatser till kommunens facknämnder och bolag. Vi använder upphandlingssystemet Tendsign och har samtliga avtalsleverantörer anslutna till e-handelssystemet Proceedo. Som upphandlare ansvarar du för hela upphandlingsprocessen från början till slut. Tillsammans med övriga medarbetare ska du även bidra till att utveckla upphandling- och e-handel inom Varbergs kommun.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du är en upphandlare med flera års erfarenhet från offentlig verksamhet. Du har relevant utbildning inom offentlig upphandling eller likvärdigt. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, ofta självständigt och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på kvalitén. Du har mycket goda kunskaper inom LOU. Vi ser att du tänker brett, prioriterar med eftertanke och lätt anpassar dig till olika uppgifter. Du har en god social kompetens som innebär att du har en förmåga att kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor och flexibelt kan anpassa dig efter olika situationer. Att leverera god service och ge ett bra bemötande både externt och internt ser du som en självklarhet. Du tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation. Förmågan att kunna leda upphandlingsprojekt samt att kunna hantera flera parallella projekt är en förutsättning. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office. Har du erfarenhet av vårt upphandlingssystem Tendsign så ser vi det som positivt. Vill du ha ett stimulerande och utmanande arbete där ena dagen inte är den andra lik och att beskrivningen ovan stämmer in på dig, tveka då inte att skicka in din ansökan.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Vi går igenom alla ansökningar löpande och om du är en av de kandidater som matchar kravprofilen så kontaktar vi dig för en första kortare telefonintervju inför fortsatt rekryteringsprocess. Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-11-28

Referensnummer: A1064815


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Antal tjänster: 2


Upplysningar

Olof Johansson, Upphandlingschef

Telefon: 0340-69 71 92


Fackliga kontaktpersoner

Martin Rimby Tel: 072-963 27 72


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter