varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Systemförvaltare Incit


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en Systemförvaltare för Incit


Arbetsuppgifter

• Aktivt delta i förändringen av plattformen i takt med att verksamheten och dess processer utvecklas. Detta görs genom kravinsamling i verksamheten samt också genom att öka verksamhetens förståelse för systemet. • I nära samarbete med utvecklingsteam säkerställa plattformens funktionalitet. • Planera och implementera förändringar i systemet. • Agera kontaktperson gentemot systemleverantören. • Upprätthålla kravbild och tester för lösningen. • Tillsammans med administratörer agera tredje linjens support gentemot användare.

Kvalifikationer

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du tidigare har arbetat i en liknande roll med förvaltning eller utveckling av underhålls- och/eller affärssystem. Det är en stor fördel om du har erfarenhet från teknisk fastighetsförvaltning, har du dessutom kunskap inom Incit Xpand är det mycket meriterande. Du har en akademisk utbildning inom data- och systemvetenskap. I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är nytänkande, som trivs i en verksamhet i utvecklingsfas och med en hög förändringstakt. Du har ett systematiskt arbetssätt, är noggrann, kommunikativ och en problemlösare. Vidare har du ett intresse för att bidra till löpande verksamhetsutveckling och effektivare arbetssätt samt god förmåga att driva projekt.


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs

Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Ur jämställdhetssynpunkt vänder vi oss särskilt till kvinnliga sökande. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2021-02-27

Referensnummer: A1004782


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelsen

Antal tjänster: 1


Upplysningar

Stefan Lysén, Enhetschef Fastighetsavdelningen

Telefon: 0340-889 56

Mobiltelefon: 072-151 61 85


Fackliga kontaktpersoner

Martin Rimby


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter