Lokalsamordnare
Om arbetsplatsen
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en Lokalsamordnare
Arbetsuppgifter
Som lokalsamordnare kommer man ha serviceförvaltningens perspektiv i lokalsamordningsfrågor. Lokalsamordnaren kommer att arbeta nära förvaltarna och fastighetsstrateg för att utveckla Varbergs kommuns fastigheter mot ett effektivt lokalnyttjande och lokalresursanvändning, med fokusoptimering. Lokalsamordnaren kommer vara ett stöd till förvaltarna i deras arbete med egenägda lokaler och externt inhyrda lokaler men även vara fastighetsstrategen behjälplig med lokalbanken. • har ett samordningsansvar mellan Serviceförvaltningens olika lokalbehov. • utvecklar kommunens lokalresursprocess och lokalresursplan tillsammans med fastighetsstrateg och förvaltare. • är förvaltarna behjälplig med underhållsplaner och dess information i fastighetssystemet. • arbetar aktivt med omvärldsbevakning och benchmarking för att hitta smarta arbetssätt, samarbetsformer och nyckeltal mm för att utveckla kommunens fastighetsbestånd • Ansvara för att avtal med externa fastighetsägare finns med i vårt interna fastighetssystem. • Uppdatera vår interna områdeslista för externa fastigheter
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och erfarenhet av liknande arbeten och gärna kunskap och förståelse för verksamheterna inom offentlig förvaltning. Arbetet ställer krav på god förmåga att samordna, samarbeta och till självständigt arbete. Du ska vara tydlig, öppen och pedagogisk ditt arbete och förhållningssätt. Du ska ha en god kommunikativ förmåga såväl skriftligen som muntligen. Meriterande att ha kunskap om Incit samt hyresjuridik
Erfarenhetskrav
Erfarenhet krävs
Övrigt
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Ur jämställdhetssynpunkt vänder vi oss särskilt till kvinnliga sökande. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
I samarbete med offentliga jobb
Sista ansökningsdatum: 2021-02-27
Referensnummer: A1004783
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Upplysningar
Katarina Lindh, Avdelningschef Fastighetsavdelningen
Telefon: 0340-69 71 30
Fackliga kontaktpersoner
Martin Rimby
Senast ändrad: