Sök

Kommunvägledare till Varberg direkt - sommarvik


Om arbetsplatsen

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss?


Arbetsuppgifter

Varberg direkt är ett kontaktcenter dit medborgare och näringsliv vänder sig med ett ärende till kommunen. Tanken är att den som kontaktar kommunen ska få hjälp både enklare och snabbare. Varberg direkt har mandat att svara på frågor och ge information som tidigare besvarades av kommunens olika verksamheter på så sätt slipper kunder bli runtskickade och får svar direkt. Tillsammans är vi med och utvecklar Varbergs kommuns varumärke. Vi är indelade i kompetensteam och tillsammans med dina kollegor möter du människor med många olika frågor. Som vikarie kommer du att svara på frågor som rör alla kompetensteam. För att lyckas i din roll krävs det att du är nyfiken och aktivt söker och frågar efter information. Arbetet innebär att ge förstklassig service via telefon, besök och kommunens digitala kanaler. Många gånger behöver du under pågående samtal både söka och registrera information. I arbetet ingår också en del administration, inslag av verksamhetsutveckling och koordinering. Du har en löpande dialog och en god relation med flera förvaltningar.

Kvalifikationer

Du är en serviceinriktad person med bred erfarenhet av de frågor som ställs till en kommun. Du är kreativ och lösningsorienterad med ett genuint intresse för att hjälpa och vägleda människor och du har förmågan att arbeta i högt tempo, prioritera och fatta beslut samtidigt som du är strukturerad och noggrann. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är utåtriktad och möter kunder med stort engagemang. Att på ett prestigelöst sätt samarbeta med dina kollegor för att kunna överträffa kundernas förväntningar är en förutsättning. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kunskaper i att konversera på engelska. Andra språkkunskaper, relevant utbildning på högskolenivå och erfarenhet av kundservice är meriterande men inget krav. Du kommer att arbeta i olika system vilket kräver god datorvana och du har mycket god administrativ förmåga. Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete


Erfarenhetskrav

Erfarenhet krävs Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete inom kommunal verksamhet.

Övrigt

Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Ur jämställdhetssynpunkt vänder vi oss särskilt till manliga sökande. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


I samarbete med offentliga jobb

Sista ansökningsdatum: 2023-03-31

Referensnummer: A1193385


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Beskrivning av omfattning: Tjänsten är ett sommarvik. det innebär att du behöver vara tillgänglig för arbete perioden jun-aug

Tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande.

Varaktighet: 2-3 månader

Antal tjänster: 2


Upplysningar

Joakim Dissler, Enhetschef

Telefon: 0340-88823, 073-232 88 23


Fackliga kontaktpersoner

Peter Lundqvist Tel: 0340-697332


ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter