Kreativt samarbete med gott humör i en orolig tid
Tillströmning av turister och förhindrande av smittspridning skulle tidigare i år kombineras i vår sommarstad. Kommunikatören Anna Beuerman minns tillbaka och reflekterar över den gångna sommaren.
Frågorna inför sommaren 2020 var många, skulle turister få komma och njuta av sommaren i Halland? Turisterna som är en så viktig inkomstkälla för många av våra företag.
Och hur skulle vi som kommun kunna uppmuntra människor att komma till Varberg och samtidigt kommunicera att vi inte ville riskera att smittspridning av covid-19 ökade under sommarmånaderna
Vår lösning blev att på kort tid lansera en håll avstånd-kampanj, där budskapet var att vi hjälps åt, vi gör detta tillsammans. Vår duktiga grafiska formgivare Lina fixade snygga affischer och skyltar och på rekordsnabb tid fick vi ut affischer till olika verksamheter.
Kollegorna på driften prioriterade om och körde ut skyltar till alla våra badplatser och de mest välbesökta besöksmålen i kommunen.
Olika professioner inom kommunen kavlade upp ärmarna och allt var på plats till midsommar. Kreativt samarbete med gott humör i en orolig tid. Detta är mitt starkaste coronaminne.
Senast publicerad: