Kontaktuppgifter

Du kan komma i kontakt med Varbergs kommun på flera sätt – skriva, ringa eller besöka oss. Här hittar du alla kontaktuppgifter och adresser. Varberg direkt är kommunens kontaktcenter.

Skriv till oss

Ställ en fråga eller lämna en synpunkt via vårt kontaktformulär. Gäller det något som behöver lagas, fixas eller städas upp kan du istället göra en felanmälan.

Kontaktformulärlänk till annan webbplats

Felanmälanlänk till annan webbplats

E-postadress

varbergdirekt@varberg.se

Många ärenden kan du hantera via e-tjänster och blanketter. E-tjänsterna är tillgängliga för alla invånare, företagare och föreningar dygnet runt. Genom inloggning med bank-id ger det dig en enkel och säker digital väg in i kommunen. Du får även en personlig översikt över dina ärenden på Mina sidor.

sjalvservice.varberg.selänk till annan webbplats

Postadress
Varbergs kommun
432 80 Varberg

När Varberg direkt har öppet är också vår chatt öppen. Skriv ett meddelande och få snabbt svar från kommunvägledarna på kommunens kontaktcenter Varberg direkt.

Ring till oss

Kontaktcenter finns i första hand till för att ge dig snabb och tillgänglig service. Vi försöker att hjälpa dig med ditt ärende direkt, utan att du behöver kopplas vidare. Ett syfte med Varberg direkt är också att frigöra tid för kommunens medarbetare till våra kärnverksamheter. Vi besvarar dina frågor om kommunal verksamhet och service. Vi har öppet alla helgfria vardagar. 

Telefonnummer

0340-880 00

Telefontider

måndag-onsdag 08.00-17.00
torsdag 08.00-18.00
fredag 08.00-16.00

De sex knappvalsalternativen är:

1. Felanmälan

2. Socialt stöd, vård och omsorg eller överförmyndare

3. Barn och utbildning

4. Byggnation, gata eller miljö
För detta knappval ges ytterligare två val:
Tryck 1 för byggnation, lantmäteri, detaljplaner eller kartor
Tryck 2 för miljö, trafik eller utemiljö

5. Kultur och fritid, föreningsliv eller idrottsanläggningar

6. Näringsliv, tillstånd eller allmän kommuninformation

För att höra valen igen ska man trycka *.

Om du inte gör något val kan du dröja kvar så svarar en kommunvägledare och hjälper dig vidare.

Du kan också höra informationen på engelska.

Om du vill bli kopplad till en specifik person hjälper vi självklart till med det. Om personen du söker inte svarar återtas telefonsamtalet av Varberg direkt och du erbjuds att lämna ett meddelande så att personen du söker kan kontakta dig så fort som möjligt. Vi ser då gärna att du talar om vad ditt ärende gäller och lämnar telefonnummer och e-postadress. På så sätt kan personen du söker förbereda ärendet och mejla om du inte nås på telefon när vi försöker nå dig.

Besök oss

Varberg direkt, kontaktcenter

Norra Vallgatan 14

Öppettider

måndag-onsdag 08.00-17.00
torsdag 08.00-18.00
fredag 08.00-16.00

Visa adressen på Varbergskartanlänk till annan webbplats

Senast publicerad: