En eftermiddag
tillsammans

Den 5 juni uppmärksammar Varbergs kommun och Folkhälsomyndigheten ensamhet. Syftet är att öka kunskap, engagemang och handling kring ensamhet som folkhälsofråga.

Varbergs kommun i samarbete med Röda Korset och Sollyckans kyrka bjuder in dig till en eftermiddag med trivsamma och kostnadsfria aktiviteter.

13.00–15.30. Vi bjuder på kaffe och kaka.

13.00 Häng med på promenad från Sollyckans kyrka.
Välj mellan att gå 1,5 kilometer eller 3 kilometer.

14.30 Underhållning med Mats Börjesson.
Njut av musik när Mats sjunger och spelar låtar om och från Halland.

Ut med ensamheten, in i tillsammansheten!*

*Folkhälsomyndigheten förklarar tillsammanshet som tillståndet då alla känner sig sedda, inkluderade och räknade med i de sammanhang där vi lever våra liv. Det är inte en känsla som uppstår av sig själv, utan något som skapas, aktivt och kontinuerligt. Med ensamhet menas det som ibland kallas ofrivillig ensamhet, alltså en ensamhet som man inte själv har valt.

Senast publicerad:

Detaljer

Datum: 05 juni 2026

Tid: 13.00 - 15.30

Arrangör

Varbergs kommun

0340-88 000

Plats

  • Sollyckans kyrka, Föreningsgatan 54 i Varberg

Kontakt

Lena Naenfeldt

Äldrekoordinator, Preventiva enheten