Felanmälan
Om du upptäcker något som är trasigt eller fel som du vill anmäla kan du göra det enkelt oavsett vad det handlar om.
Fel du kan anmäla till Varbergs kommun
- Avfall, återvinning eller vattenläcka
- Badplatser, lekplatser, motionsspår och parker
- Fotbollsplaner
- Idrotts- och gymnastikhallar
- Is- och simhallar
- Trafik, gator, gång- och cykelbanor
- Kommunala fastigheter
Olika vägar att felanmäla
Du kan felanmäla via självservice (e-tjänster) som är de gröna knapparna nedan eller så laddar du ner appen ”Felanmälan Varbergs kommun” via AppStore eller Google Play och felanmäler den vägen.
På kontorstid kan du också ringa Varberg direkt på telefon 0340-880 00.
Felanmäl via någon av e-tjänsterna
Felanmäl via en app
Med hjälp av felanmälansappen kan du enkelt anmäla ett fel precis när du upptäcker det. Via appen i mobiltelefonen kan du ge exakt platsinformation och om du vill kan du ta en bild och skicka med. Det är bra om du beskriver det du vill anmäla så tydligt som möjligt. I appen finns också en möjlighet att använda QR-kod för att göra en felanmälan. Inledningsvis finns dessa endast uppsatta på ett antal offentliga toaletter.
Akuta ärenden
Till akuta ärenden räknas sådant som kan innebära en olycksrisk exempelvis saknade brunnslock och stora hål i gatan samt akuta ärenden i kommunala fastigheter.
- Akut felanmälan utanför kontorstid - ringa 010-219 30 00.
- Gäller det en vattenläcka - ring VIVAB på 075-727 40 00.
Felanmälan som inte är till kommunen
Felanmälan Varbergs Fastighets AB Länk till annan webbplats.
Felanmälan Varbergs Bostads AB Länk till annan webbplats.
Senast ändrad: