Felanmälan
Om du upptäcker något som är trasigt eller fel som du vill anmäla kan du göra det enkelt oavsett vad det handlar om.
Fel du kan anmäla till Varbergs kommun
- Avfall, återvinning eller vattenläcka
- Badplatser, lekplatser, motionsspår och parker
- Fotbollsplaner
- Idrotts- och gymnastikhallar
- Is- och simhallar
- Trafik, gator, gång- och cykelbanor
- Kommunala fastigheter
Olika vägar att felanmäla
Du kan göra din felanmälan digitalt när som helst under dygnet. Det du anmäler blir ett ärende som hanteras under kontorstid. Antingen använder du självservice (e-tjänster) eller appen Felanmälan.
Under kontorstid kan du ringa till kommunens kontaktcenter Varberg direkt på telefon 0340-880 00 för att göra en felanmälan.
Felanmäl via någon av e-tjänsterna
Felanmäl via en app
Appen heter ”Felanmälan Varbergs kommun” och kan laddas ner via AppStore eller Google Play.
Med hjälp av felanmälansappen kan du enkelt anmäla ett fel precis när du upptäcker det. Via appen i mobiltelefonen kan du ge exakt platsinformation och om du vill kan du ta en bild och skicka med. Det är bra om du beskriver det du vill anmäla så tydligt som möjligt. I appen finns också en möjlighet att använda QR-kod för att göra en felanmälan.
Akuta ärenden
Till akuta ärenden räknas sådant som kan innebära en olycksrisk exempelvis saknade brunnslock och stora hål i gatan samt akuta ärenden i kommunala fastigheter.
- Akut felanmälan utanför kontorstid - ringa 010-219 30 00.
- Gäller det en vattenläcka - ring VIVAB på 075-727 40 00.
Felanmälan som inte är till kommunen
Felanmälan Varbergs Fastighets AB Länk till annan webbplats.
Felanmälan Varbergs Bostads AB Länk till annan webbplats.
Senast ändrad: