Så här jobbar du i sociala medier

Klicka på rubrikerna för att läsa mer.
1. Så bygger du upp ett nätverk
När du väl har skapat ett konto är det dags att bygga nätverk för att få spridning på dina inlägg. Relationer är grunden i nätverk inom sociala medier.
2. Praktiska tips för relevanta inlägg
Här tar vi upp några grundläggande tips för hur man gör bra inlägg med annat innehåll än bara text och bild.
3. Tonalitet i sociala medier
Tonaliteten skiljer sig något i sociala medier jämfört med traditionella informationskanaler. Mycket för att ge förutsättningar för en dialog.
4. Så bemöter du negativ kritik
Några enkla tips på hur du kan bemöta negativ kritik.
5. Förtroendekris i sociala medier
Förtroendekriser uppstår när ord och handling inte går ihop, det vill säga när man uttrycker något eller agerar på ett sätt som inte stämmer överens med organisationens värderingar och varumärkeslöfte.
6. Så hanterar du enskilda ärenden i sociala medier
Handläggning av ärenden som rör enskilda individer, i synnerhet sådant som innefattar myndighetsutövning, får inte förekomma i sociala medier. Hänvisa i dessa fall vidare till de kanaler där Varbergs kommun vanligtvis hanterar enskilda ärenden (telefonväxel, kundservice, brev etc.).
7. Så omvärldsbevakar du
Om du vill omvärldsbevaka via sociala medier eller omvärldsbevaka vad som händer i sociala medier finns det olika sätt att gå tillväga.
8. Så använder du hashtaggar
Så kallade hashtaggar (#) används i de flesta sociala medier framför ord för att kategorisera inlägg och länka till andra inlägg med samma hashtag.
Senast ändrad: