varningsikon

2021-02-26

Kommunens verksamheter påverkas av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Ny upplysningstjänst – Hallå konsument

16 mars 2015Kommunstyrelsens förvaltning

Konsumentverket har fått i uppdrag av regeringen att samordna en ny upplysningstjänst för konsumentfrågor. Hallå konsument ger oberoende vägledning före och efter köp, om avtal, reklamationer och hållbara val. Tjänsten öppnar 31 mars och drivs i nära samarbete med kommunernas konsumentverksamhet, andra myndigheter och konsumentbyråer

På den nya webbplatsen hallakonsument.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster kan du läsa mer om tjänsten, här finns artiklar, frågor och svar, guider och andra verktyg. Du hittar också kontaktvägar till kommunernas konsumentverksamhet och till experter hos myndigheter och konsumentbyråer.


Hallå konsuments vägledare svarar i telefon vardagar kl. 9-17 på 0771-525 525 eller via chatt, e-post, brev eller Facebook.


Läs mer på www.hallakonsument.selänk till annan webbplats