Omsorg och stöd
Byte av trygghetslarm
Från och med vecka 47 kommer trygghetslarmen i Varbergs kommun att bytas ut till en ny och modernare modell. Detta sker eftersom kommunens tidigare avtal för larmutrustning går ut.
Bytet är kostnadsfritt och genomförs vid hembesök där personal installerar det nya larmet och går igenom dess funktioner.
Du som berörs har fått ett informationsbrev skickat till dig med praktiska detaljer kring bytet.
Observera att eventuella rökvarnare kopplade till de gamla larmen inte ersätts i samband med bytet. Bakgrunden är att brand- och rökvarnare är fastighetsägarens ansvar att stå för och inte något som Socialtjänsten ansvarar för. Behöver du hjälp med att installera nya rökvarnare så erbjuder Hustomten i Varbergs kommun stöd till personer över 70 år.
Just nu är flera hemlarmsföretag ute i Varbergs kommun för att sälja larm till hemmet. Detta har ingenting med kommunens utbyte av trygghetslarmen att göra, vårt utbyte är helt kostnadsfritt och vi ringer dig kort innan vi kommer ut för att meddela dag för byte. En installatör från Varbergs kommun eller vårt upphandlade företag kommer sedan besöka dig på avtalad dag. Det företag som kommunen har upphandlat heter AddSolution Care AB.
Kontakt
Vid frågor om larmbytet kontaktar du projektgruppen för införande av trygghetslarm på telefon: 0340-886 09.
publicerad:
Senast Ändrad: