Sök

2022-11-24

Kontakta kommunen via vår chatt

Om du behöver komma i kontakt med kommunen kan du prova ett snabbt och enkelt sätt. Ställ din fråga i vår chatt och få svar direkt från en av våra kommunvägledare.

En pratbubbla med tre prickar i och intill står det chatta.

Har du en fråga eller synpunkt kan du nu använda en chatt för att komma i kontakt med kommunen. Men givetvis finns fortfarande de traditionella vägarna att ringa, skriva eller besöka vårt kontaktcenter Varberg direkt.

Svar direkt från en kommunvägledare

Längst ner till höger på samtliga sidor här på kommunens webbplats finns en symbol i form av en pratbubbla. Klicka på den så kommer det upp en större ruta där du kan göra ditt inlägg. Du får då kontakt med en kommunvägledare på Varberg direkt som svarar dig.

Chatten är öppen de tider som Varberg direkt är bemannat. De ordinarie öppettiderna är måndag-onsdag 8.00-17.00, torsdag 8.00-18.00 och fredag 8.00-16.00.

Om du använder chatten efter stängningsdags får du möjlighet att lämna din fråga som tas om hand nästa helgfria vardag av kommunvägledarna.

Viktigt att tänka på när du ska chatta

Det finns en del som du bör tänka på och känna till när du ska ta kontakt med Varbergs kommun via chatten.

  • Du ska hålla dig till generella frågor.
  • Du ska undvika att uppge personuppgifter.
  • Inläggen du skriver i chattens kommer att sparas och blir en allmän handling.

Innan du börjar chatta kan du ta del av viktig information. Den finns också samlad på sidan Varbergs kommuns chatt Länk till annan webbplats..

Vad är Varberg direkt?

Varberg direkt är kommunens kontaktcenter. Där finns ett team med kommunvägledare som alltid försöker hjälpa dig med ditt ärende direkt, utan att behöva hänvisa dig vidare.

Kommunvägledarna hanterar dagligen cirka 350 ärenden, som kommer via telefonsamtal, e-postmeddelanden, besök och felanmälningar. Nu svarar de också på dina chattmeddelanden!

Så prova att chatta med oss!