Kontakt

    Välkommen att kontakta Varbergs kommun genom kontaktcentret Varberg direkt. Du kan skriva, ringa eller besöka oss. Här hittar du de olika kontaktvägarna.

    Skriv till oss

    Här kan du ställa en fråga, lämna en synpunkt eller göra en felanmälan om det något som behöver lagas, fixas eller städas.

    Självservice och Mina sidor

    Många ärenden kan du hantera via e-tjänster och blanketter. E-tjänsterna är tillgängliga för alla invånare, företagare och föreningar dygnet runt.

    Genom inloggning med bank-id ger det dig en enkel och säker digital väg in i kommunen. Du får även en personlig översikt över dina ärenden på Mina sidor.

    sjalvservice.varberg.se Länk till annan webbplats.

    Postadress

    Varbergs kommun
    432 80 Varberg

    Chatta med oss

    Skriv din fråga i ett snabbmeddelande och få kontakt med en kommunvägledare.

    När du gör ditt inlägg eller ställer din fråga är det någon av kommunvägledarna på Varberg direkt som svarar. Det handlar med andra ord inte om en så kallad chattbot med automatgenererade svar.

    För att kunna chatta med oss behöver du godkänna funktionella kakor.

    Ring till oss

    Vårt kontaktcenter Varberg direkt finns i första hand till för att ge dig snabb och tillgänglig service. Vi försöker att hjälpa dig med ditt ärende direkt, utan att du behöver kopplas vidare.

    Ett syfte med Varberg direkt är också att frigöra tid för kommunens medarbetare till våra kärnverksamheter. Vi besvarar dina frågor om kommunal verksamhet och service. Vi har öppet alla helgfria vardagar. 

    Telefonnummer

    0340-880 00

    Telefontider

    måndag-onsdag 8.00-17.00

    torsdag 8.00-18.00

    fredag 8.00-16.00

    Om du söker en enskild medarbetare

    Vill du bli kopplad till en specifik person hjälper vi självklart till med det. Om personen du söker inte svarar återtas telefonsamtalet av Varberg direkt och du erbjuds att lämna ett meddelande så att personen du söker kan kontakta dig så fort som möjligt.

    Vi ser då gärna att du talar om vad ditt ärende gäller och lämnar telefonnummer och e-postadress. På så sätt kan personen du söker förbereda ärendet och mejla om du inte nås på telefon när vi försöker nå dig.

    Om du behöver stöd i telefonsamtal

    Om du har en funktionsnedsättning eller behöver stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post-och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net

    Ring till oss med stöd av texttelefoni, teletal eller bildtelefoni

    Besök oss

    Varberg direkt, kontaktcenter

    Norra Vallgatan 14

    Öppettider

    måndag-onsdag 8.00-17.00

    torsdag 8.00-18.00

    fredag 8.00-16.00

    Publicerad den:

    Senast Ändrad: