Sök

Kontakta oss

Kontakta Varbergs kommun: antingen genom att skriva, ringa eller besöka oss. Här hittar du alla kontaktuppgifter och adresser.

Skriv till oss

Du kan ställa en fråga eller lämna en synpunkt. Är det något som behöver lagas, fixas eller städas upp kan du istället göra en felanmälan.

Självservice och Mina sidor

Många ärenden kan du hantera via e-tjänster och blanketter. E-tjänsterna är tillgängliga för alla invånare, företagare och föreningar dygnet runt.

Genom inloggning med bank-id ger det dig en enkel och säker digital väg in i kommunen. Du får även en personlig översikt över dina ärenden på Mina sidor.

sjalvservice.varberg.se Länk till annan webbplats.

Postadress

Varbergs kommun
432 80 Varberg

Chatta med oss

Skriv din fråga i ett snabbmeddelande och få svar omgående från kommunvägledarna på kommunens kontaktcenter Varberg direkt.

När du gör ditt inlägg eller ställer din fråga är det någon av kommunvägledarna på Varberg direkt som svarar. Det handlar med andra ord inte om en så kallad chattbot med automatgenererade svar.

För att kunna chatta med oss behöver du godkänna funktionella kakor.

Ring till oss

Vårt kontaktcenter Varberg direkt finns i första hand till för att ge dig snabb och tillgänglig service. Vi försöker att hjälpa dig med ditt ärende direkt, utan att du behöver kopplas vidare.

Ett syfte med Varberg direkt är också att frigöra tid för kommunens medarbetare till våra kärnverksamheter. Vi besvarar dina frågor om kommunal verksamhet och service. Vi har öppet alla helgfria vardagar. 

Telefonnummer

0340-880 00

Telefontider

måndag-onsdag 8.00-17.00

torsdag 8.00-18.00

fredag 8.00-16.00

Om du söker en enskild medarbetare

Vill du bli kopplad till en specifik person hjälper vi självklart till med det. Om personen du söker inte svarar återtas telefonsamtalet av Varberg direkt och du erbjuds att lämna ett meddelande så att personen du söker kan kontakta dig så fort som möjligt.

Vi ser då gärna att du talar om vad ditt ärende gäller och lämnar telefonnummer och e-postadress. På så sätt kan personen du söker förbereda ärendet och mejla om du inte nås på telefon när vi försöker nå dig.

Om du behöver stöd i telefonsamtal

Om du har en funktionsnedsättning eller behöver stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post-och telestyrelsens(PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net

Ring till oss med stöd av texttelefoni, teletal eller bildtelefoni

Besök oss

Varberg direkt, kontaktcenter

Norra Vallgatan 14

Öppettider

måndag-onsdag 8.00-17.00

torsdag 8.00-18.00

fredag 8.00-16.00

Bemanning av kommunens övriga administration

Kommunens administrativa verksamheter är bemannade enligt följande tider:

  • måndag-torsdag 09.00-16.00
  • fredag 09.00-15.00
  • lunchstängt varje dag 12.00-13.30.

Under helgdagar och andra röda dagar är det stängt. Dag innan röd dag och under sommaren stänger vissa verksamheter klockan 12.

Kontaktinformation till kommunens förvaltningar

ikon

Kontakta oss

Kontakt

Kontaktinformation

Självservice & blanketter