Sök

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen ger dig som bor i Varbergs kommun en kostnadsfri och opartisk rådgivning om dina rättigheter före eller efter ett köp.

Konsumentrådgivningen kan ge dig råd och stöd om du exempelvis:

  • Vill klaga på en vara eller tjänst som du köpt.
  • Har fått en felaktig faktuta.
  • Vill ångra ett köp.
  • Vill ha tips inför exempelvis husköp eller när du ska anlita en hantverkare.

Konsumentrådgivningen hjälper också till vid tvister och kan om det behövs medla mellan konsument och företag.

Kontakta konsumentrådgivningen

Du kan ringa, mejla eller boka tid för ett besök. Varbergs kommuns samarbetar med Kungsbacka kommun i frågor gällande konsumentrådgivning.

E-post:

konsument.varberg@kungsbacka.se

Telefon

Telefontid: tisdag, onsdag och torsdag klockan 9-12. Du kan också lämna telefonmeddelande utanför våra telefontider.

Telefon: 0300-834 006

Besök

Vi erbjuder bokade besök efter överenskommelse. Hör av dig på telefon eller mejl för att boka.

Besöksadress: Norra Vallgatan 14

Tips och råd från konsumentvägledarna i Kungsbacka och Varberg

Varbergs kommun samarbetar med Kungsbacka kommun gällande konsumentrådgivning. På Kungsbacka kommuns webbplats har vi samlat tips och råd kring bland annat köp av bil, bostad eller hantverkartjänster. Här finns också information om hur du bestrider fakturor eller klagar på en vara eller tjänst.

Konsumentrådgivning | Kungsbacka kommun Länk till annan webbplats.

ikon

Kontakta oss

Konsumentrådgivning

Norra Vallgatan 14
0300-834 006 (detta nummer gäller både Varberg och Kungsbacka)
konsument.varberg@kungsbacka.se


Besökstid:
Vi erbjuder dig bokade besök efter överenskommelse.


Telefontid: kl. 09:00-12:00 tisdagar, onsdagar och torsdagar

Självservice & blanketter